25.02.2012
Rom  Rus  Eng

Procedurile de lucru

 

Componentele Programelor IFAD sunt implementate în conformitate cu procedurile stabilite şi aprobate de către IFAD de comun acord cu Guvernul Republicii Moldova.

Componenta Servicii Financiare Rurale este implementată de către UCIP-IFAD, Instituţiile Financiare Participante şi Prestatorii de Servicii acreditaţi.

UCIP-IFAD este responsabilă pentru administrarea, implementarea şi monitorizarea activităţilor Programelor, precum şi coordonarea activităţilor cu instituţiile şi organizaţiile participante la implementarea Programelor.

În acest ordin de idei UCIP-IFAD are responsabilitatea de a verifica la etapa iniţială şi de a monitoriza pe toată perioada creditului corespunderea solicitantului de credit criteriilor de eligibilitate, eligibilitatea activităţii propuse pentru finanţare, destinaţia creditului şi evaluarea impactului afacerii;

Instituţiile financiare participante la implementarea Programelor evaluează corespunderea solicitantului de credit criteriilor conform politicii de creditare a instituţiei respective.

În cazul în care solicitantul de credit se va conforma condiţiilor şi criteriilor de eligibilitate, UCIP-IFAD, pe de o parte şi instituţia financiară participantă, pe de altă parte, va accepta cererea pentru finanţare.

În prosesul de pregătire a documentelor necesare pentru creditare (acestea vor fi solicitate de Bancă) solicitantul de credit va putea benefecia de serviciile de asistenţă tehnică şi instruire oferite din cadrul Programelor, prin intermediul Prestatorilor de Servicii acreditaţi.