Instruiri creditare
În cadrul activității de finanțare, Programul Rural de Reziliență Economico-Climatică Incluzivă (IFAD VI) oferă următoarele tipuri de instruiri:
1. Servicii de instruire pentru tinerii antreprenori
2. Servicii de instruire pentru sectorul Asociațiilor de Economii și Împrumut
Serviciile de instruire pentru tinerii antreprenori vor fi divizate în instruiri pre-finanțare și post-finanțare.
1. Instruiri pre-finanțare– Tinerii care doresc să inițieze o afacere sau care au deja o afacere inițiată, dar nu posedă cunoștințe suficiente și experiență la această etapă pot apela la UCIP-IFAD pentru suport.
Programul de instruire va include următoarele subiecte:
- managementul şi planificarea afacerii;
- bazele tehnologiilor de producere a produselor agricole de origine vegetala şi animală;
- elaborarea fişelor tehnologice;
- managementul financiar şi evidenţa contabilă;
- marketing şi vânzări;
- elaborarea planului de afaceri;
- completarea cererii de creditare;
- aspecte de negociere a creditului cu Instituţia financiară.
Pentru a beneficia de instruire, solicitantul completează Formularul de aplicare la instruire pre-finanțare și îl transmit scanat la adresa: sau fax: 022 87 16 59. UCIP-IFAD va organiza sesiunile de instruire prin intermediul companiilor contractate, care vor contacta solicitantul și vor anunța data și locul petrecerii activității de instruire.
2. Instruiri post-finanțare– Tinerii antreprenori, care au beneficiat de finanțare în cadrul Programului IFAD VI, vor beneficia de asistența tehnică și instruiri specializate în domeniile legate de activitatea finanțată. Aceste instruiri au ca scop fortificarea capacităţilor tinerilor antreprenori în dezvoltarea durabilă a afacerii, promovarea şi extinderea cunoştinţelor privind utilizarea noiilor tehnologii şi inovaţii, etc. Sesiunile de instruire vor fi focusate pe aspecte tehnice şi vor avea o abordare practică cu demonstrații în cîmp, la ferme zootehnice, alte.
Pentru a beneficia de instruiri post-finanțare, tinerii antreprenori vor completa Formularul de aplicare la instruire post-finanțare și îl vor transmite scanat la adresa: sau fax: 022 87 16 59.
În funcție de tematica seminarelor de instruire planificate și domeniul de instruire selectat de antreprenor, UCIP-IFAD, prin intermediul companiilor contractate, va contacta solicitantul și va anunța data și locul petrecerii activității de instruire.
În cadrul instruirilor post-finanțare, UCIP-IFAD organizează vizite de studiu, în afara țării, formate din 10-12 tineri antreprenori pentru a le arăta cele mai bune practici în domeniul în care își desfășoară activitatea. Invitația și condițiile de participare la vizitele de studiu vor fi plasate pe pagina web: ifad.md. Tinerii antreprenori-beneficiari ai Programului IFAD, vor aplica în baza anunțului plasat. Cererile de participare vor fi evaluate în conformitate cu condițiile ce vor fi stabilite în anunț.
Pe tot parcursul perioadei de implementare a Programului, tinerii antreprenori vor beneficia de ghiduri practice, video-demonstrații, istorii de succes și diferite prezentări. În urma școlarizărilor beneficiarii vor primi certificate de participare.
Sectorul Asociațiilor de Economii și Împrumut va beneficia de instruiri în următoarele direcții
1. Instruiri pentru membrii AEI. Membrii AEÎ, finanțați în cadrul Programului IFAD, vor beneficia de instruire în domeniul dezvoltării afacerii inițiate. Subiectele și tematica seminarelor va fi elaborată în baza solicitărilor și reieșind din activitatea finanțată. Pentru a beneficia de instruire Membrii AEI vor informa Asociațiile referitor la tema, domeniul în care doresc de a primi asistență. Asociațiile vor informa UCIP-IFAD, care, prin intermediul prestatorilor de servicii, vor arganiza activitățile de instruire.
2. Instruiri pentru Asociații de Economii și Împrumut. Întru fortificarea sectorului de microfinanțare vor fi organizateactivităţi de instruire pentru specialiştii AEÎ privind dezvoltarea capacităţilor instituţionale. Programul de instruire va include, dar nu se va limita la următoarele subiecte:
- Management general al AEI
- Dezvoltarea serviciilor și marketing pentu AEI
- Instruiri în domeniu creditării investiționale, evaluarea riscului
- Reorganizarea și extinderea Asociațiilor
- Menținerea evidenței contabile în cadrul AEI
3. Instruiri pentru Asociațiile Centrale ale Asociațiilor de Economii și Împrumut –se va organiza seminare pentru a asigura suportul Asociațiilor Centrale în îmbunătățirea capacității de a oferi servicii calitative membrilor săi.
4. Instruiri și asistență pentru Comisia Națională a Pieței Financiare – va include două aspecte de bază:
- Îmbunătățirea capacității CNPF în cadrul activității sale de bază (supraveghere și monitorizare AEI)
- Îmbunătățirea calității serviciilor de asistență oferite de CNPF către Asociațiile de Economii și Împrumut



